Pressemitteilungen

Katjesgreenfood invests in The Rainforest Company and their to go Açai-Bowl

The Rainforest Company Açai-Bowl to go

Katjesgreenfood invests in The Rainforest Company and their to go Açai-Bowl

  • Food Impact Investor Katjesgreenfood participates with its ninth investment again  in a Berlin-Based startup
  • The Rainforest Company introduced the world's first To-Go Açaí Bowl in 2019, which is gently preserved using High Pressure Processing (HPP) technology

  • The startup donates 5 cents per pack sold for projects benefiting the Brazilian rainforest

  • Brand ambassador Pamela Reif, Germany's most successful fitness influencer has an own signature product

  • A pioneer in fair trade, the startup takes the fruits of certified, local smallholder cooperatives

  • To protect the rainforest, the açaí berries are picked by hand directly from wild palm trees
 

Katjesgreenfood beteiligt sich an erster palmölfreien US-Nussbutter

Wild Friends

Katjesgreenfood beteiligt sich an erster palmölfreien US-Nussbutter

  • Wild Friends bietet als erste US-Marke eine Nussbutter ohne Palmöl, deren Konsistenz sich kaum von herkömmlichen Produkten unterscheidet
  • Innovative Produktideen und neue Geschmacksrichtungen wie Pumpkin Spice Peanut Butter oder Vanilla Espresso Butter beleben den traditionellen Markt für Nussbutter völlig neu
  • 1 % der Nettoeinnahmen werden an gemeinnützige Projekte gespendet
  • Katjesgreenfood bekräftigt Rolle als Pionier im Markt der nachhaltigen, pflanzenbasierten Lebensmittel und treibt Food Revolution weiter voran